پنجشنبه 13 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡بافت تاریخی یزد کجاست | راهنمای بازدید + عکس

⚡بافت تاریخی یزد کجاست | راهنمای بازدید + عکس

⚡بافت تاریخی یزد کجاست | راهنمای بازدید + عکس


نویسنده: زهرا آذرنیوش
13 مهر 1402

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡بافت تاریخی یزد کجاست | راهنمای بازدید + عکس جهت اجاره و رزرو



  • بافت تاریخی یزد :

یزد اولین شهر خشتی جهان است که شهرت آن در سراسر دنیا پیچیده است. بافت تاریخی یزد از جذاب‌ترین بخش‌های یزد است که گردشگران علاقمند به تاریخ را به بازدید از خود جذب می‌کند. تماشای بافت تاریخی یزد با معماری جذابی چون بادگیرها، آب‌انبارها و ساباط‌های آن، جذابیت وصف ناشدنی برای گردشگران دارد. اگر تا به امروز این جاذبه تماشایی را ندیده‌اید، بازدید از بافت تاریخی یزد را اولویت خود قرار دهید. 

بافت تاریخی یزد

بافت تاریخی یزد

  • بافت تاریخی یزد کجاست؟

بافت تاریخی یزد، از بافت‌های مسکونی دست‌نخورده در تاریخ ایران به شمار می‌رود که وسعت آن ۷۰۰ هکتار است؛ این بافت تاریخی زیبا از مهم‌ترین جاهای دیدنی یزد محسوب می‌شود و حدود ۱۷۰۰ بنای خشتی در آن وجود دارد. بافت تاریخی یزد از سمت جنوب به خیابان کاشانی، از شمال به دولت‌آباد، از غرب به خیابان مطهری و از سمت شرق به محله فهادان منتهی می‌شود.
بافت تاریخی یزد ترکیب متوازنی از کوچه‌های قدیمی از جنس خشت به نام ساباط است و آثار تاریخی دیدنی و جذابی در آن دیده می‌شود. امکانات زندگی اجتماعی در این بافت تاریخی وجود دارد و گردشگرانی که به بازدید این جاذبه دیدنی یزد می‌روند، از همه امکانات موجود در آن بهرمند می‌شوند. 

 

بافت تاریخی یزد

بافت تاریخی شهر یزد

  • درباره بافت تاریخی یزد :

سابقه شهر یزد به تاریخ اساطیری ایران و عهد حکومت پیشدادیان می‌رسد. این شهر جزو شهرهای مقدس ایران محسوب می‌شود و جایگاه ایزدان به شمار می‌رود. سابقه تاریخی این شهر زیبا در منابع تاریخی به دوره ساسانیان و پادشاهی یزدگرد اول ساسانی می‌رسد. 
سابقه بافت تاریخی یزد نیز به دوره تاریخ باستانی ایران می‌رسد؛ اما سابقه بناهایی که امروزه در این بافت تاریخی وجود دارند، به دوره اسلامی می‌رسند. بنابراین قدمت بافت تاریخی یزد بر طبق آثار به‌جای مانده در آن، به قرن اول و دوم هجری قمری می‌رسد.

بافت تاریخی یزد در وسط شهر یزد قرار گرفته است و یک جاذبه توریستی جهانی محسوب می‌شود؛ اما این منطقه، تنها یک مکان توریستی نیست و زندگی در آن جریان دارد. این منطقه تاریخی، یک منطقه مسکونی به شمار می‌رود و از لحاظ وسعت، یکی از بزرگترین محله‌های یزد است. خانه‌های کاهگلی این محله از زیباترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند. 

 

بافت تاریخی یزد

بافت تاریخی یزد

  • معماری بافت تاریخی یزد :

بافت تاریخی یزد از نمونه‌های جذاب معماری این شهر محسوب می‌شود. معماری خانه‌ها با اقلیم کویری یزد تطبیق داده شده و طبق آن بنا شده‌اند. جهت وزش باد در معماری خانه‌ها و کوچه‌های این بافت تاریخی در نظر گرفته شده است. 
خانه‌های بافت تاریخی یزد از بخش‌های مختلف و متنوعی تشکیل شده‌اند؛ بیرونی، اندرونی، تختگاه، حیاط، سردر، هشتی، بادگیر، تالار، آشپزخانه و آب‌انبار، از بخش‌های جذاب بافت تاریخی یزد محسوب می‌شوند.

بافت تاریخی یزد

کوچه خانه لاری

 بادگیرها :

بادگیرها از بخش‌های جذاب معماری بافت تاریخی یزد هستند. خانه‌ها و دیگر بناهای تاریخی این محله، دارای سیستم‌هایی برای تهویه هوا هستند که به بادگیر شهرت دارند. بادگیرها ستون‌هایی چند ضلعی دارند که با قصد ورود باد به منازل و تهویه هوا ساخته می‌شوند. بادگیرها که از چهارضلع تا هشت ضلع دارند، مجهز به دریچه‌هایی برای ورود باد هستند که دمای هوا را کنترل می‌کنند و سبب خنکی خانه‌ها می‌شوند. 
وجود حوض در فضای خانه سبب می‌شود باد با آب برخورد کند و فضای خانه را خنک کند. در برخی از خانه‌های بافت تاریخی یزد، تخت‌هایی چوبی بر روی حوض خانه‌ها ساخته‌اند و در فصل تابستان از آن برای نشیمن استفاده می‌کنند. 

بادگیر

بادگیر

آب‌انبارها :

آب‌انبارها از بخش‌های جذاب در معماری بافت تاریخی یزد به شمار می‌روند. این سازه‌های معماری، حوض‌هایی سرپوشیده هستند که در زیرزمین خانه‌ها بنا می‌شوند. آب‌انبارها در فصل تابستان پر از آب باران می‌شدند و آب آنها زمان‌هایی که بارش کم است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف و گنبد آب‌انبارهایی که از جنس خشت هستند، جذابیت زیادی برای گردشگران دارند.  

آب انبار

آب انبار

 ساباط‌ها :

ساباط در لغت به معنی سایه‌بان است؛ اما در معماری بافت تاریخی یزد به کوچه‌هایی سرپوشیده و مسقف گفته می‌شود که برای دوری از گرمای آفتاب ساخته می‌شدند. بنای کوچه‌های مسقف، در شهرهای کویری ایران، به منظور راحتی تردد در کوچه‌ها، برای در امان ماندن از آفتاب ساخته می‌شدند. 
بیشترین تعداد ساباط در شهر یزد و بافت تاریخی آن قرار دارد. در معماری ساباط‌های این شهر، دو نوع ساباط در نظر گرفته شده است. نوع اول آن، سقف کوچه‌هایی است که آنها را از چوب، تیر یا حصیرهای چوبی ساخته‌اند و نوع دیگر ساباط‌های آجری هستند که با نماهای ساده یا رومی بنا شده‌اند. در این نوع معماری، وزن و مصالح آجر در دو طرف ستون‌های آن تقسیم شده‌اند و فشار زیادی به دیوار نمی‌آورند. 

ساباط

ساباط

کوچه‌های آشتی‌کنان :

کوچه‌هایی در بافت تاریخی یزد وجود دارد که به کوچه‌های آشتی‌کنان نیز شهرت دارند. این کوچه‌ها از دیگر کوچه‌های خشتی یزد و ساباط‌های آن متفاوت هستند. دیوارهای این کوچه‌ها بسیار بلند است. این دیوارها با یک شبکه به هم وصل می‌شوند و معماری آنها به صورت تو در تو است.
تنگی کوچه‌های بافت تاریخی یزد سبب شده است که این کوچه‌ها با نام کوچه‌های آشتی‌کنان معروف شوند. مثلا اگر دو نفر با هم قهر باشند و از این کوچه‌ها عبور کنند، مجبورند با هم روبرو شده، چشم در چشم بشوند و برای عبور دو نفر، خود را به یک طرف بگیرند؛ زیرا این کوچه‌ها تنها برای عبور یک نفر جا دارند. 

کوچه آشتی کنون

کوچه آشتی کنون

بافت تاریخی یزد با تمام جاذبه‌ها و زیبایی‌های خود به عنوان یکی از دیدنی‌های ایران، ثبت جهانی یونسکو شده است. ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، سبب افزایش شهرت آن در جهان شد و گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا جذب تماشای این بافت سنتی و خشتی کرد. 

کوچه آشتی کنون

کوچه آشتی کنون

  • نقشه بافت تاریخی یزد :

بافت تاریخی یزد در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی قرار دارد و مسیر دسترسی به آن بسیار آسان است. برای دسترسی به بافت تاریخی یزد باید به خیابان‌های دولت‌آباد و یا خیابان کاشانی بروید تا به بافت تاریخی یزد برسید. اگر از سمت شمال شهر یزد حرکت کردید، خیابان دولت‌آباد شما را به بافت تاریخی یزد می‌رساند و اگر در سمت جنوب یزد حرکت کردید، از خیابان کاشانی بروید تا به بافت تاریخی یزد برسید. 

مسیر دسترسی از خیابان دولت آباد به بافت تاریخی

مسیر دسترسی از خیابان دولت آباد به بافت تاریخی

  • بهترین زمان بازدید از بافت تاریخی یزد :

یزد از شهرهای کویری ایران است که تابستان‌هایی گرم و سوزان دارد. بهترین زمان سفر به این شهر خشتی و بازدید از بافت تاریخی یزد، دو ماه پایانی فصل‌ پاییز و دوماه اول فصل بهار است. 
یزد در هنگام تعطیلات نوروز، جزو شهرهای پرگردشگر محسوب می‌شود. سه ماه تابستان نیز به علت گرم بودن آن، خلوت‌ترین زمان‌ سفر به این شهر تاریخی به شمار می‌رود. 

پاییز یزد

پاییز یزد

  • تفریحات بافت تاریخی یزد :

بافت تاریخی یزد همان‌طور که از نام آن پیداست، از جاهای تاریخی شهر یزد است؛ بنابراین بازدید از آن بیشتر جنبه علمی دارد و امکانات تفریحی کمتری در آن به چشم می‌خورد. اگر به دنبال این هستید که بدانید چه تفریحاتی در این بافت تاریخی زیبا انتظار شما را می‌کشد، با ما همراه باشید.

 عکاسی :

عکاسی از بافت تاریخی شهر یزد، برای ثبت و ضبط زیبایی‌های معماری این مکان زیبا، یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های بازدید از این مکان تاریخی است. کافی است کمی اهل تاریخ باشید و کمی هم ذوق هنری داشته باشید، تماشای این جاذبه تاریخی و عکاسی از آن هنگام طلوع و غروب آفتاب، جذابیتی دارد که با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست. عکس بافت تاریخی یزد یکی از زیباترین و خاص‌ترین عکس‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود. 

صنایع دستی یزد

صنایع دستی یزد

پیاده‌روی :

پیاده‌روی در بافت تاریخی یزد و تماشای خشت به خشت معماری این محله رویایی، روح و روان هر گردشگری را جلا می‌دهد. خانه‌های کاهگلی و بوی خاک باران خورده در این بافت تاریخی، هر گردشگر با ذوقی را به اعماق تاریخ می‌برد. عبور از ساباط‌ها و کوچه‌های آشتی‌کنان، شما را با فرهنگ و حال و هوای مردم یزد بیشتر آشنا می‌کند. 
پیاده‌روی در باغ دولت‌آباد، گشت و گذار در فضاهای سنگ‌فرش و زیبای آن در کنار آب حوض و فواره‌های این بنای تاریخی، گزینه دیگری برای تفریح گردشگران است. 

ساباط

کوچه خانه لاری ها

تماشای معماری بافت تاریخی یزد :

بافت تاریخی یزد حدود ۱۷۰۰ اثر معماری دارد که یکی از یکی زیباتر هستند. گشت و گذار در بین این اثرات تاریخی و تماشای زیبایی‌های آنها، برای هر گردشگری جذاب و فرح بخش است. 

خانه لاری ها

خانه لاری ها

 رستوران‌‌گردی در بافت تاریخی یزد :

در بافت تاریخی یزد رستوران‌های بسیاری برای صرف غذا وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید و لذت ببرید. رستوران‌های سنتی بافت تاریخی یزد از مکان‌های جذاب برای استراحت و صرف غذا به شمار می‌روند. 

رستوران صدف یزد

رستوران صدف

اگر نیاز به تفریح بیشتری داشتید به باغ دولت‌آباد بروید و زیبایی‌های آن را از نزدیک ببینید. اگر نیاز به طبیعت بیشتری داشتید، از بافت تاریخی یزد فاصله بگیرید و به پارک کوهستان بروید، استفاده از سافاری‌های کویری یزد هم می‌تواند از گزینه‌های جالب برای تفریح باشد. 
اگر چند روز در شهر یزد اقامت کردید، تفریحگاه‌ مجموعه آبی مهنور و دیگر شهربازی‌های این شهر، گزینه‌های جذابی برای استراحت و تفریح شما هستند. 

رستوران همیلا

رستوران همیلا

  • جاهای دیدنی بافت تاریخی یزد :

بافت تاریخی یزد حدود ۱۷۰۰ اثر تاریخی دارد؛ بنابراین نام بردن از تمامی جاهای دیدنی بافت تاریخی یزد، آسان نیست. تماشای معماری جذاب این بافت تاریخی از مهم‌ترین دیدنی‌های بافت تاریخی یزد است. 
آب‌انبارها، بادگیرها، ساباطها و کوچه‌های تنگ و باریک و کاه‌گلی بافت تاریخی یزد، مهم‌ترین جاهای دیدنی آن هستند و جذابیت خاصی دارند.

باغ دولت آباد

باغ دولت آباد

بازدید از خانه‌های خشتی و سنتی یزد، پشت‌بام‌ خانه‌های بافت تاریخی یزد که برای شب‌نشینی استفاده می‌شدند و حیاط خانه‌های آن که از فضای باز و طبیعتی زیبا برخوردار بودند، از تماشایی‌ترین بخش‌های این منطقه است.
مسجد جامع یزد، آب‌انبار شش بادگیر و میدان امیرچخماق از مهم‌ترین دیدنی‌های بافت تاریخی یزد هستند. بقعه شمس‌الدین، آب‌انبار و باغ دولت‌آباد از دیگر جاهای دیدنی بافت تاریخی یزد محسوب می‌شوند که گردشگران از آن بازدید می‌کنند. ما در اینجا تنها به مهم‌ترین جاهای دیدنی این بافت تاریخی اشاره می‌کنیم.

بافت تاریخی یزد

کوچه های بافت تاریخی

 مسجد جامع یزد :

مسجد جامع یزد از مهم‌ترین جاهای دیدنی بافت تاریخی یزد است. این مسجد زیبا در غرب خیابان امام خمینی شهر یزد و در بافت تاریخی آن قرار دارد. معماری مسجد، بسیار جذاب است؛ دوشبستان، یک صحن بزرگ مستطیلی شکل، ۶ درب ورودی و یک ایوان مرتفع دارد. 
مسجد جامع یزد بر روی خرابه‌های یک آتشکده زرتشتی بنا شده است و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای تماشای معماری آن، از این مسجد زیبا بازدید می‌کنند. 

آدرس : یزد، خیابان امام خمینی(ره)، مقابل برج ساعت و انتهای خیابان مسجد جامع | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

آب‌انبار شش بادگیر :

آب‌انبار شش بادگیر در بافت تاریخی یزد قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های آن است. سابقه بنای این سازه معماری به دوره قاجاریه می‌رسد. این بنای معماری، زیباترین آب انبار شهر یزد است و با وجود شش بادگیر از دیگر بادگیرهای شهر متمایز می‌شود. 

آدرس :  یزد، خیابان دهم فروردین، محله و کوچه شش بادگیر | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

آب انبار شش بادگیر

آب انبار شش بادگیر

مجموعه امیرچخماق :

مجموعه امیرچخماق از جاذبه‌های دیدنی بافت تاریخی یزد است و در وسط میدان شهر قرار دارد. کمتر کسی است که از شهر یزد بازدید کند و این میدان زیبا را نبیند. این مجموعه دیدنی میدان شهر یزد، تکیه و بازار یزد، آب‌انبار و مسجد آن را دربر می‌گیرد. هنگام بازدید از بافت تاریخی یزد از تماشای این جاذبه‌های تماشایی زیبا حیرت می‌کنید. 

آدرس : یزد، کنار چهارراه شهدا، خیابان امام خمینی (ره)، در امتداد خیابان سلمان فارسی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

میدان امیر چخماق

مجموعه امیر چخماق

آب‌انبار یزد :

آب‌انبار امیرچخماق از آب‌انبارهای قدیمی شهر و جزو جاهای دیدنی بافت تاریخی یزد است. آب انبار دو در دارد؛ یک در آن به میدان امیرچخماق و در دیگر در کوچه مجاور آب‌انبار قرار دارد. سابقه بنای این آب‌انبار که به آب انبار ستی فاطمه نیز معروف است به دوره صفویه می‌رسد. 
پنج بادگیر خشتی این آب‌انبار برای خنک کردن مخزن بزرگ آب و نگهداری از آن استفاده می‌شود. وجود این پنج بادگیر، سبب زیبایی‌ این سازه معماری شده است. گنبد تخم مرغی بنا را از آجر ساخته‌اند و سقف وسط آب انبار، آن را از مخزن بنا جدا می‌کند. این آب انبار تاریخی، در سال ۱۳۷۸ هجری شمسی به زورخانه تبدیل شد.  

آدرس : یزد، خواجه خضر، بلوار بسیج، خیابان سلمان فارسی، میدان امیرچخماق | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

آب انبار یزد

آب انبار امیر چخماق

 باغ دولت آباد :

باغ دولت‌آباد از زیباترین و تماشایی ترین جاهای دیدنی بافت تاریخی یزد است. سابقه بنای این باغ زیبا به دوره حکومت افشاریه می‌رسد. بنای باغ در دوره حکومت زندیه وسعت یافت و بر تزئینات آن افزوده شد. این باغ در مرکز شهر یزد و خیابان شهید رجایی قرار دارد. 
فضای سرسبز و گل‌هایی زیبا و رویایی در محوطه باغ دولت‌آباد وجود دارند که برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد. بادگیر باغ دولت‌آباد به بلندترین بادگیر جهان لقب گرفته است. این باغ زیبا، علاوه بر فضای سرسبز و متنوع، بناهای تاریخی بسیاری در اطراف خود دارد. 

آدرس : یزد، خیابان شهید رجائی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

باغ دولت آباد

باغ دولت آباد

خانه لاری :

خانه لاری در محله فهادان یزد قرار دارد و به بافت تاریخی یزد نزدیک است و سابقه آن به حدود ۲۸۰ سال پیش می‌رسد. در آن زمان این خانه محل زندگی مهاجرانی از لار بود که برای تجارت از فارس به یزد آمده بودند؛ بعد از آن، خانه مدتی متروک ماند و سپس به عنوان خانقاه دراویش نعمت‌اللهی، مورد استفاده قرار گرفت. ویژگی خاص معماری خانه لاری، آن را به یکی از مهم‌ترین‌ترین جاذبه‌های یزد تبدیل کرده است. 

آدرس : یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، مجاور عمارت کلاه فرنگی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

خانه لاری ها

خانه لاری ها

 آرامگاه سید شمس‌الدین :

آرامگاه سید شمس‌الدین از یک مجموعه بنا در یزد باقی مانده است. بانی این مکان فردی به نام سید شمس‌الدین فرزند رکن‌الدین است. این آرامگاه زیبا، از شاهکارهای هنری معماری یزد به شمار می‌رود. نقشه بنا را سید شمس‌الدین در تبریز کشید. تزئینات کاشی‌کاری معرق، کتیبه‌های گچ‌بری، طرح‌ها، ترنج‌ها و شمسه‌هایی که از این بنا به‌جای مانده است، بر جذابیت آن می‌افزایند. 

آدرس : یزد، محله‌ی چهار منار، جنب حوض ملتكیه | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

آرامگاه سیدشمس الدین

آرامگاه سید شمس الدین

  • شکم‌گردی در بافت تاریخی یزد :

بافت تاریخی یزد یکی از جاهایی به شمار می‌رود که شکم‌گردی در آن انتها ندارد. غذاهای محلی یزد متنوع هستند. قیمه یزدی، کوفته لپه و آب‌گوشت بادمجان از غذاهایی هستند که می‌توانید در بافت تاریخی یزد تست کنید. اگر به رستوران‌گردی علاقه دارید، رستوران‌های زیادی در نزدیکی بافت تاریخی یزد قرار دارند که از صرف غذا در آنها لذت می‌برید. 

رستوران سنتی عمارت عقیق

رستوران سنتی عمارت عقیق

رستوران ابراهیمی، رستوران هامیلا و رستوران ترمه و ترنج از نزدیک‌ترین رستوران‌ها به بافت تاریخی یزد هستند. اگر به کباب علاقه دارید، حتما سفارش بدهید تا برایتان آماده کنند. غذاهایی که در این رستوران‌ها به گردشگران ارائه می‌شوند، کیفیت بسیار خوبی دارند. صرف غذا در این رستوران‌ها بسیار جذاب و به یادماندنی است.

کباب رستوران صدف

کباب رستوران صدف

  • سوغات بافت تاریخی یزد :

در بافت تاریخی یزد، فروشگاه‌های بسیاری وجود دارد که سوغات یزد و صنایع دستی این شهر در آن به گردشگران ارائه می‌شود. ارده، کیک یزدی، باقلوا و قطاب که معروف‌ترین سوغاتی‌های یزد به شمار می‌روند، در بافت تاریخی یزد نیز قابل دسترسی هستند.   
یزد صنایع دستی متنوعی برای عرضه به گردشگران دارد. ترمه، چادر شب، نمد، زیرانداز، طلا، گلیم و زیلو از مهم‌ترین صنایع دستی معروف یزد برای ارائه به گردشگران هستند. 

 

قطاب

قطاب

  • اقامت در بافت تاریخی یزد :

هنگام سفر به یزد و بازدید از بافت تاریخی آن، نگران اقامت در این شهر سنتی نباشید. یزد، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی در جای تا جای خود دارد. در بافت تاریخی یزد نیز هتل‌های سنتی و  اقامتگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای اقامت از آنها استفاده کنید.
اقامتگاه‌های بافت تاریخی یزد دارای حیاط هستند و حوضی زیبا وسط حیاط آنها دیده می‌شود که اطراف آن پر از گل‌های زیبا است. اقامتگاه‌ در بافت تاریخی یزد با معماری سنتی یزد ساخته شده‌‌؛ اما امکانات آنها مدرن است. اقامتگاه‌های بافت تاریخی یزد رستوران و کافه ندارند؛ اما به اینترنت و تهویه هوای مطبوع مجهز هستند. 

هتل داد یزد

هتل داد یزد

سابقه برخی اقامتگاه‌ ها در بافت تاریخی یزد، به ۵۰ سال هم می‌رسد. این اقامتگاه‌ها از خانه‌های قدیمی یزد بوده‌اند و در سال‌های اخیر به اقامتگاه تبدیل شده‌اند. اقامتگاه‌ها با اشیای سنتی تزئین شده‌اند تا حال و هوای سنتی آنها بیشتر شود. با اقامت در این اقامتگاه‌های بوم‌گردی به راحتی و بدون دغدغه، از جاهای دیدنی بافت تاریخی یزد بازدید کنید و لذت ببرید. 

هتل سنتی کاشانه

هتل سنتی کاشانه

بافت تاریخی یزد جاذبه‌های بسیاری برای تماشا دارد. قدم زدن در کوچه‌های خشتی و کاهگلی این شهر زیبا و بازدید از بناهای خشتی و جذاب آن، گردشگران این شهر را به دل تاریخ می‌برد. در این منطقه تاریخی، امکانات رفاهی برای استفاده گردشگران فراهم شده است تا از سفر خود لذت ببرند. 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها یزد مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ